VegFestin kävijöitä Keskustorilla.

Suomen suurin kasvisruokafestivaali tarjoaa ruokaa, tietoa ja viihdettä

Teksti: Anniina Ljokkoi

Kuvat: Vegaaniliitto

Kaksipäiväinen kaupunkitapahtuma Vegfest tuo Tampereelle runsaasti ruokakojuja, järjestöjen infopisteitä ja ilmaisia yleisöluentoja. Risto Isomäen uusin tietokirja Meat, Milk and Climate tuo keskustelunaiheisiin ilmastonmuutoksen näkökulman.

Vegfest on koko perheen kaupunkifestivaali, joka järjestetään tänä keväänä neljättä kertaa. Runsaan ruokatarjonnan lisäksi ohjelmassa on monipuolisesti puheenvuoroja, luentoja ja toriohjelmaa eikä lapsia ole unohdettu. Tapahtumapaikkana on Tampereen Keskustori ja sen lähiympäristö.

Risto Isomäki puhuu Vegfesteillä Vanhan kirjastotalon luentosalissa Tampereella sunnuntaina 22.5. klo 15.30-17.00 otsikolla ”Onko ilmastonmuutos mahdollista pysäyttää vähentämättä lihan ja muiden eläinperäisten tuotteiden kulutusta?” Vegaian julkaisema arvio Isomäen uusimmasta kirjasta kertoo sen erittelevän tutkimuksia eläintuotannon vaikutuksesta ilmastonmuutokseen. Huomiota herättävää on se, miten moni tärkeä kysymys aiheesta on vielä kokonaan tutkimatta. Isomäen uusin kirja on kirjoitettu englanniksi, mutta hän esiintyy Vegfestissä suomeksi.

Koko festivaaliohjelma on luettavissa osoitteessa www.vegfest.fi