Ajankohtaista kosmetiikka- ja vaatealalla kesä 2009

HCS-logoAnimalian ylläpitämän eläinkokeettoman kosmetiikan listalle on viimein saatu toinenkin kotimainen kosmetiikkamerkki (Lifehair Oy:n lisäksi), Valanni cosmetics. Sarjaan kuuluu muun muassa ihon- ja hiustenhoitotuotteita sekä mineraalimeikkejä. Tuotteet eivät myöskään sisällä mitään eläinperäistä. Eläinkokeettoman kosmetiikan listalle on päässyt lisäksi muitakin uusia tulokkaita. Ajankohtainen lista löytyy osoitteesta www.animalia.fi/kosmetiikkalista.

Fur Free Retailer -logoLisäksi Animalia on lanseerannut www.turkittomatliikkeet.fi -sivuston. Sivuille on koottu lista turkittomuuteen sitoutuneista vaateliikkeistä sekä tietoa kansainvälisestä Fur Free Retailer –merkintäjärjestelmästä. Tällä hetkellä listalla on jo 42 vaateliikettä. Suurista vaateketjuista listalla ovat mukana jo muun muassa H&M, KappAhl, Mango ja Dressmann. Kritiikkinä merkintäjärjestelmää kohtaan voisi kuitenkin mainita, että se ei koske esimerkiksi nahkaa, lampaanvuotaa tai tekoturkiksia.