Luomukahvila Raawka

Vegaanitarjonta Vaasassa laajenee

Teksti ja kuvat: Linn Byrkjeland

Syksyn aikana Vaasan ravintolamaailma rikastui kahdella vegaaniystävällisellä ravintolalla. Raawka ja Vegana ovat tervetullut lisä pohjalaiseen maakuntakeskuksen vegaanitarjontaan.

Raawka

Palosaarentie 23, 65200 Vaasa

Raawka sisältäVaasaan on avattu uusi luomukahvila Raawka, jota pitävät siskokset Rosanna, Maria ja Sophia Lundström. Luomukahvilassa on tarjolla niin raaka-, vegaani-, kuin muutakin kasvisruokaa. Ruoat sopivat myös gluteenia ja sokeria välttäville. Suuri plussa tulee siitä, että kaikki on luonnonmukaista.

Täältä saa aamiaisen ja lounaan lisäksi erilaisia keittoja, leivonnaisia, smoothieita, teetä ja kahvia. Torstaisin ja lauantaisin on buffettitarjoilu. Catering-palveluna myydään myös raakakakkuja. Kahvilan ilmapiiri on rauhallinen, ja itse paikka on raikas ja sopii kaikenikäisille vierailijoille. Ruuista saa myös opiskelija-alennusta. Tulevaisuudessa tarkoituksena on avata erikoistuotteita myyvä kauppa ravintolan yhteyteen.

Kotisivu: www.facebook.com/raawka

Vegana

Vaasanesplanadi 17, 65100 Vaasa

VeganaPietarsaaresta kotoisin oleva vegaaninen ravintola Vegana on laajentanut toimintaansa myös Vaasaan. Veganassa on tarjolla lounasbuff etti arkisin klo 10-14 ja sunnuntaisin klo 12-16. Ravintolan kupeesta löytyy myös pieni kauppa, jossa myydän vegaanisia tuotteita edulliseen hintaan.

Veganan lounasbuffettiin kuuluu iso ja monipuolinen salaattipöytä, leipää, pääruoka ja tee. Erikseen saa myös erittäin edullisesti päivän keittoa ja erilaisia jälkiruokia. Tarjolla on myös aina gluteeniton vaihtoehto, ja lisäksi valikoimista löytyy raakaruokajälkiruokia. Ravintola on iso ja valoisa. Tila on sisustettu valkoisella ja puulla, mikä luo kauniin ja mukavan ilmapiirin. Buffetti on opiskelijoille ja eläkeläisille edullisempi, ja lapsille on tarjolla omia annoksia.

Kotisivu: www.vegana.fi/vasa

Artikkeli on ilmestynyt alunperin Vegaian numerossa 3/2013.