Kuluttajanurkka 2/2012

Mikko Suomalainen

MantelijuomaAlpro laajentaa kasvimaitojen valikoimaa päivittäistavarakaupassa tuomalla markkinoille Manteli- ja Hasselpähkinäjuomat. Mantelijuoma on valmistettu paahdetuista Välimeren manteleista ja sitä myydään litran pakkauksessa. Tuotetta suositellaan sellaisenaan juotavaksi sekä esimerkiksi kahvin sekaan lisämakua tuomaan. Hasselpähkinäjuomaa myydään 3 x 250 ml:n pakkauksessa ja sitä suositellaan käytettäväksi esimerkiksi leivonnassa ja jälkiruoissa.

Edellisten lisäksi kauden uutuuksiin kuuluvat sipulilla, purjolla ja valkosipulilla maustettu Nordic Ruoka 15 % -kasvikerma, sekä Yosan ananaksen makuinen kaurajogurtti. Ruokakermaa myydään 2 dl:n, jogurttia 2 x 125 g:n pakkauksessa.

Yosa kaurajogurttiTaffelin vegaanisiin uutuuksiin kuuluu lukuisia herkuttelutuotteita. Dippailuun tarkoitettuja Wasabi- ja Thai Lemon Grass -dippijauheita myydään 16 g:n (edellinen) ja 20 g:n pusseissa. Snaxers-suolakeksejä myydään 150 g:n pakkauksessa, makuvaihtoehtoja ovat Original ja Valkosipuli & Basilika. Lisäksi myyntiin tulee karamellinmakuinen Sweet Caramel -mikropopcorn, jota myydään 90 g:n pakkauksessa.

Pandan makeisuutuus on kolanmakuinen 22 g:n Pepe Cola -lakritsipatukka.

Pirkan uutuuksia ovat Havaijilainen hedelmäsekoitus ja Pähkinä-hedelmäsekoitus. Edellistä myydään 200 g:n, jälkimmäistä 125 g:n pussissa.

Muun muassa kenkiä, kosmetiikkaa ja kodinhoitotuotteita myyvä Heluna Fashion on muuttanut uusiin tiloihin Helsingissä. Myymälä löytyy nyt nimellä Heluna Shop osoitteesta Torkkelinkatu 3 C (entinen kasvisruokakauppa Asoka). Nettikauppa sekä aukioloajat löytyvät osoitteesta helunanetti.com.

Kotimaista ekokosmetiikkaa myyvä Ole Hyvä -luonnontuote on avannut tehtaanmyymälän Haminassa osoitteeseen Ansaskuja 9 B.

Vegaaniliitto Instagramissa