Kuluttajanurkka 2/2011

Mikko Suomalainen

Kevään ja kesän eläinystävällisiin uutuuksiin kuuluu muun muassa jogurttia, jäätelöä ja lakritsia.

Alpro Soyan yofu-uutuuksia ovat maut Vilja ja Exotic ja niitä myydään neljän pikarin pakkauksissa. Ensin mainittu sisältää muun muassa pellavansiemeniä, tattaria ja maissia, sen on runsaskuituinen ja sopii myös keliaakikoille. Jälkimmäinen sisältää kaksi persikan- ja kaksi eksoottisten hedelmien makuista yofua. Lisäksi Alpro tuo markkinoille 1 litran pakkauksessa myytävän Luomusoijajuoman.

R-Ice -jäätelöIngmanin riisipohjaista, soijatonta R-Ice-jäätelöä myydään vaniljan makuisena 0,75 litran kotipakkauksessa ja vanilja-suklaan makuisena tuutissa. Tuutin vohveli on gluteenitonta maissivohvelia.

Pirkan Arrabbiata Pesto on punaista pestoa, joka sopii erityisesti välimerellisiin ruokiin tuomaan lisää makua. Italiassa valmistettua pestoa myydään 135 gramman purkissa. Täysjyvävehnästä valmistettuja Vehnämuropaloja suositellaan aamu- ja välipalaksi. Tuote sisältää proteiinia mukavat 14 painoprosenttia ja sitä myydään 24 muropalan pakkauksessa.

Luomu SoijavalmisteRainbow-sarjan Luomu soijavalmiste on  maustamatonta jogurttia, jota voi käyttää myös leivonnassa. Tuote valmistetaan Itävallassa ja sitä myydään 500 gramman purkissa. Ruokaisat pannukasvikset on miedosti maustettu kasvis-siemensekoitus, joka sisältää muun muassa herneitä, erilaisia papuja ja pellavansiemeniä. Tuote sisältää proteiinia noin 8,5 painoprosenttia. Ranskalainen salaattikastike on perinteinen öljy-viinietikkapohjainen salaatinkastike, joka on maustettu sinapilla, pippureilla, suolalla ja sokerilla. Sitä suositellaan yleisesti vihannes- ja ruokasalaateille.

GoGreenin uutuuksiin kuuluvat valmiiksi maustetut ja muun muassa kasviksia ja siemeniä siäsltävät lisäkkeet Bulgurmix, Couscousmix ja Kauralisuke. Tuotteet sisältävät runsaasti muun muassa proteiinia ja kuitua ja tarjoavat maukkaan vaihtoehdon esimerkiksi pastalle tai perunalle. Tuotteita myydään 300 gramman pakkauksissa.

Pandan Lakupala deli täytelakritsi on sekoitus persikkajäätelön, suklaan ja café latten makuisia revolverilakuja. Tuotetta myydään 250 gramman pusseissa.