Kirjat

Ostoskori

Ostoskorisi on tyhjä.

Elämäni vegaanina - 14 ihmistä huipulla

21,00 € (jäsenille 18,00 €)

Uutuus! Mikä saa pankkiirin siirtymään vuorikiipeilyyn ja veganismiin? Entä miten vegaaninen ruokavalio sopii ultrajuoksijan rankkaan treenirutiiniin?

Elämäni vegaanina – 14 ihmistä huipulla on Mia Takulan kirjoittama kokoelma kertomuksia suomalaisista arkipäivän vaihtoehtoisista sankareista, jotka ovat valinneet vegaanisen elämäntavan. Kirjan henkilökaarti on laaja, ja tarinat ovat kaikki innostavia, mielenkiintoisia sekä keskenään erityyppisiä huippusuorituksia.

Mia Takula, Into kustannus, 2017. 252 sivua.

Tuulispään leivontakirja

29,00 € (jäsenille 25,00 €)

Maistuisiko herkullinen juustokakku, makeat whoopie-leivonnaiset, kirpeät tyrnipikkukakkuset tai amerikkalaiset minipannarit? Suositusta Kamomillan konditoria -blogista tunnetun Satu Saunion ensimmäinen keittokirja on matka ihanien leivonnaisten valloittavaan maailmaan. Tuulispään leivontakirjan resepteissä käytetään vain kasviperäisiä aineksia. Kirjaan kootut reseptit ovat helppoja eli jos osaat mitata ja sekoittaa, osaat varmasti leipoa näitä vegaanisia herkkuja. Toimeen tartutaan yksinkertaisin raaka-ainein, jotka löytyvät kaikille tutuista ruokakaupoista. Tuulispää toimii eläinten turva- ja vanhainkotina. Se tarjoaa kodin noin viidellekymmenelle eläimelle, joiden joukossa on kanoja, lehmiä, sikoja, lampaita, vuohia ja hevosia. Kirjassa kerrotaan myös Tuulispään asukkaista ja heidän elämästään.

Satu Saunio. Finn Lectura, 2015. 312 sivua.

Miksi emme syö eläimiä?

22,00 € (jäsenille 18,00 €)

Miksi emme syö eläimiä on lapsille suunnattu kuvakirjan muotoon tehty tietokirja siitä, miksi monet valitsevat lihattoman ruokavalion tai ovat vegaaneja. Kirjassa esitetään asiallisesti, millaista elinympäristöä ihmisten tuotantoeläiminä pitävät eläimet todella tarvitsisivat voidakseen hyvin. Kirjassa kerrotaan myös tehokalastuksen vaikutuksista sekä muista ihmisten luontoon vaikuttavista toimista. Kirja ei ole syyllistävä tai ahdistava vaan se muistuttaa ihmisen vastuusta ja rohkaisee keksimään tapoja, jolla ihminen voi elää paremmin sopusoinnussa muiden eläinten ja luonnon kanssa.

Kirjan vaikuttavan kuvituksen ja tekstin on tehnyt amerikkalainen Ruby Roth, joka on vegaani itsekin. Hän huomasi lasten kiinnostuksen aiheeseen opettajana toimiessaan ja sai siitä pontimen tehdä aiheesta kirjan.

Ruby Roth (teksti ja kuvitus), Pauliina Klemola (suomentaja), Aurinko kustannus, 2015. Sidottu. 43 sivua.

Rawsome Vegan Cookbook

27,00 € (jäsenille 23,00 €)

Emily von Euw, author of the bestselling Rawsome Vegan Baking, has creative recipes for savoury, mouthwatering main dishes and meals. Emily's balance of raw and lightly-cooked savoury recipes range from Veggie Wraps with Miso Mustard Gravy to Raw Pizza with Spinach Pesto and Yam Burgers with Daikon Fries and Ketchup. They deliver the comfort and complexity sometimes missed in vegan diets and they're eye catching to boot. Readers will be left feeling stuffed and satisfied. Emily's popular blog, This Rawsome Vegan Life, won the Vegan Woman's Vegan Food Blog Award and was named one of the Top 50 Raw Food Blogs. Her tempting vegan eats paired with her spectacular photography mesmerizes a strong following of more than 86,275 Facebook followers.

Emily von Euw.

Vegan Eats World

34,00 € (jäsenille 30,00 €)

Terry Hope Romero, award-winning chef and coauthor of Veganomicon, continues the vegan food revolution with more than 300 bold, delicious recipes based on international favorites. With chapters like Hearty Entrees; Salads, Spreads, & Sandwiches; Spice Blends; and Pickles, Chutneys, & Saucier Sauces, you can make anything from pasta to posoles, dumplings to desserts. Designating allergy-friendly options, quick meals, lower-fat dishes, and even recipes with cheaper ingredients for the cook on a budget, Vegan Eats World will help you map your way through a culinary world tour.

Terry Hope Romero, 376 pages. 2014.

Toistaiseksi loppu

Vegeä

25,00 € (jäsenille 21,00 €)

Yhä useampi haluaa kokkailla täysin kasvispohjaista ruokaa. Vegeä-kirjassa vegaaniruokabloggaaja Paula Heinonen jakaa omat suosikkireseptinsä kesäisissä tunnelmissa. Kaikki reseptit soveltuvat myös ympäri vuoden valmistettavaksi pienillä muutoksilla.

Kirjasta löytyy kaikkea aamupala-ideoista, ronskiin grillaukseen ja makeisiin lopetuksiin. Reseptit ovat rentoja ja helposti lähestyttäviä eikä aineksia tarvitse mittailla otsakurtussa onnistuakseen. Ohjeiden toteuttaminen onnistuu myös loistavasti vaatimattomimmissa olosuhteissa kuten mökillä ja monessa ohjeessa on tehosekoittimella huristelu vaihdettu käsivoimiin.

Kirjasta löytyy kokeiltavaa niin sekasyöjille kuin pitkän linjan vegeillekin. Tule siis kokeilemaan miten toimii burgeri mustapapupihvin kanssa ja kuinka upotetaan muhkea kesäkurpitsa suklaakakkuun!

Paula Heinonen. Readme.fi, 2016. 187 sivua.

Kasvisseikkailu

26,00 € (jäsenille 22,00 €)

Raisa Kettunen, KASVISSEIKKAILU. Moreeni, 2013. Sidottu. 79 sivua.

Lähde mukaan kasvisseikkailuun! Kasvimaan veikeät hahmot Massu Kattinen, Kani Kamala, Lettu Kettutyttö ja Herra Hankala johdattavat herkulliseen seikkailuun, jossa kasvikset eivät ole vain pakollinen lisuke lautasen reunalla vaan voiman ja hyvän olon lähde. Ihanat reseptit tekevät tutuiksi kasvikunnan eriväriset ja monenmuotoiset luomukset, joita lapsikin on pian valmis maistamaan. Ravitseva kasvisruoka maistuu ja tekee hyvää koko perheelle.

Makumetkuja murusille - pienen eläinten ystävän keittokirja

23,00 € (jäsenille 19,00 €)

Inna Somersalo, Elina Kauppila, Makumetkuja murusille - pienen eläinten ystävän keittokirja. Finn Lectura, 2013. Nidottu. 96 sivua.

Makumetkuja murusille - pienen eläinten ystävän keittokirja on oiva, hauskasti kuvitettu reseptikirja lapsille. Reseptit ovat jo useita kasviskeittokirjoja julkaisseen Inna Somersalon sekä kirjan kuvittaneen Elina Kauppilan käsialaa. Valmistusohjeet on kuvitettu vaihe vaiheelta, ja ohjeisiin on myös merkitty ikäsuositus valmistuksen vaativuuden mukaan. Erinomainen lahjaidea jokaiselle pikkukokille!

Toistaiseksi loppu

Villi jouluvegaani

25,00 € (jäsenille 20,00 €)

UUTUUS! Upeassa ja kätevässä nelivärisessä keittokirjassa on kaksikymmentäviisi yksinkertaista vegaanireseptiä, joilla loihdit maukkaan ja ainutlaatuisen joulun. Ruokien raaka-aineet löytyvät tavallisista ruokakaupoista. Muutamat erikoisemmat ainekset tekevät joulusta ikimuistoisen.

Halutessasi voit lisätä mukaan villivihanneksia, joista monet löytyvät kaupunkiluonnostakin.

Tallbergin 20-vuotinen, kansainvälinen ura keittiömestarina tarjoaa nyt myös vegaaneille ainutlaatuisia ja moniulotteisia makuja, maun kerrostumia ja uusia makuyhdistelmiä.

Sami Tallberg. into, 2016.

Puputytön juhlakirja

21,00 € (jäsenille 18,00 €)
Raisa Kettunen, PUPUTYTÖN JUHLAKIRJA. Moreeni, 2011. Sidottu. 208 sivua.

Puputytön juhlakirja kattaa vuoden monet juhlat uudesta vuodesta jouluun sekä joukon ainutkertaisia juhlapäiviä, kuten häät ja valmistujaiset. Lisäksi kirja esittelee aivan uudenlaisia juhlia, esimerkiksi karkauspäivän kekkerit neljän vuoden välein ja eläinten kunniaksi vietettävä eläinten päivä lokakuussa. Kuhunkin juhlaan huolella mietitty herkullinen menu on vaihteleva ja helppotekoinen, ja runsaasti kuvitetussa kirjassa esitellään myös teemoihin sopivia askartelu- ja koristeluvinkkejä.

Sarjakuvakeittokirja 2

12,00 € (jäsenille 9,00 €)

Milla Paloniemi (toim.), SARJAKUVAKEITTOKIRJA 2. Sammakko, 2012. Sidottu. 80 sivua.

Milla Paloniemen toimittamassa sarjakuvan ja ruokaohjeet hauskalla tavalla yhdistävässä teoksessa on tällä kertaa mukana uudet tekijät. Milla Paloniemen lisäksi mm. Pertti Jarla, Jaana Suorsa, Maria Björklund, Kivi Larmola, Joonas Lehtimäki ja Tuuli Hypén kertovat kirjassa suosikkireseptinsä ja mukana on kultakin myös aiheeseen liittyvä sarjakuvatarina. Tämä erilainen keittokirja on julistus iloisen kokkauksen ja herkullisen kasvisruuan puolesta!

På djurens sida

12,50 € (jäsenille 10,50 €)

PÅ DJURENS SIDA. 192 sivua, pehmeät värikannet, 15 m/v valokuvaa. Omakustanne. Ruotsinkielinen.

Kirja kertoo ruotsalaisesta eläinoikeusliikehdinnästä.