Vapaaehtoistehtävät

Vegaaniliitto etsii tekijöitä!

Vegaaniliitto toimii vapaaehtoisvoimin. Joskus joukossamme on ollut erilaisin tukirahoin työllistettyjä henkilöitä tai olemme voineet maksaa pieniä palkkioita tietyistä tehtävistä. Suurimman osan toiminnastamme rakentavat kuitenkin vapaaehtoiset, jotka haluavat antaa aikaansa veganismin edistämiseen ja vahvistamiseen eri tavoilla.

Oman panoksesi voit antaa esimerkiksi järjestämällä tapaamisia tai vegaanituotteiden esittelyitä paikkakunnallasi, osallistumalla messuesittelytiimeihin, kirjoittamalla nettisivuillemme, taittamalla ja suunnittelemalla lehtisiä, hoitamalla jäsenrekisteriä, organisoimalla piknikkeä, kesäpäiviä ja retkiä, hoitamalla sosiaalisen median kanaviamme, kirjoittamalla kannanottoja, osallistumalla yhdistyksen hallitukseen, antamalla asiantuntemustasi (esimerkiksi ravitsemusasioissa) käyttöön, hoitamalla nettipuotiamme...

Mitään vapaaehtoistehtävää ei tarvitse puurtaa yksin ilman neuvoja ja tukea, ja autamme sinua sopimaan vastuualueesi sinulle sopivan kokoiseksi. Asiat pyritään aina hoitamaan muutaman ihmisen tiimeissä, ja vaikka toivomme vapaaehtoisilta sellaista sitoutumista, että luvatut hommat hoidetaan, tietenkin elämäntilanteen äkisti muuttuessa pääset sitoumuksestasi myös irti.

JUURI NYT OLISI AJANKOHTAISTA LÖYTÄÄ TÄLLAISIA TEKIJÖITÄ:

Jäseniä Vegaaniliiton esitteiden ja lehtisten päivitystiimiin.

Vegaaniliiton perinteisiä tärkeitä tehtäviä on ollut tarjota materiaalia veganismin edistämiseen. Käy katsomassa Vegaanliiton nykyisiä lehtisiä: http://vegaaniliitto.fi/www/fi/vegaaniliitto/julkaisuja/esitteet ja inspiroidu mukaan. Kaikista näistä on vähintäänkin vaihdettava logo/tunnus uusiksi, ja samalla voisi katsoa onko ilme muuten ajantasainen, voisiko jotain sanoa paremmin, löytyykö parempia uusia reseptejä?

Kuvaako joku näistä sinua?

- Osaat kirjoittaa sujuvasti ja lyhyesti, ja tarkistaa tekstejä tällä silmällä.
- Tiedät paljon eläinten oikeuksista tai vegaaniravinnosta tai ympäristöasioista.
- Tunnet vegaaniruokien reseptologiaa ja osaat valita herkullisimmat jaettavaksi.
- Osaat taittaa tyylikkään esitteen tai lehtisen, sinulla on tähän tarvittavat graafiset työkalut.
- Osaat kilpailuttaa painotalot ja tilata lehtisten painatuksen.
- Osaat organisoida lehtisten päivitysprosessin, toimia tiimin vetäjänä.

Kokomme tiimiä, joka voisi työskennellä skypellä, facebookryhmässä tai haluamallaan tavalla. Arvioimme, että paljon saataisiin aikaan jo tehtävästä riippuen 2-10 tunnin kuukausittaisella panoksella, ja tekemistä riittäisi tässä päivitysvaiheessa muutamaksi kuukaudeksi. Hyvin toimiva tiimi saa toki jatkaa ja kehittää uutta niin pitkään kuin haluaa.

Ilmoittaudu mukaan tai kysy lisää vapaaehtoiset@vegaanliitto.fi

Vegaaniliiton nettipuotikauppiaita!

Vegaaniliitolla on toiminut pienimuotoinen nettipuoti , joka on ollut mukava lisä varainhankinnassa ja tuottanut myös hauskaa ja tarpeellista materiaalia jäsenistölle ja ihmisille, jotka haluavat ”julistaa” veganismia.

Puodin laskutus- ja postitusasiat ovat hoidossa, mutta tarvitsemme sinut, jolla on intoa ja mielikuvitusta etsiä hyviä myyntiartikkeleita (t-paita- ja kangaskassi-ideat tervetulleita!), hoitaa niiden tilaukset järkevissä erissä, ja sitten markkinoida niitä – painottuen tietenkin sosiaaliseen mediaan ja nettiin.

Tähän tehtävään voisit käyttää muutaman tunnin kuukaudessa, nettipuodin ei tarvitse olla monipuolinen ja runsas vaan yksikin hyvä tuote silloin tällöin, kivasti kampanjoituna, on plussaa.

Erityisen hauskaa olisi, jos tähän löytyisi muutaman ihmisen tiimi ideoimaan ja toimimaan yhdessä, niin kenellekään ei tulisi tekemistä yli voimiensa.

Jos kiinnostaa, niin ilmoittaudu tai kysy lisää vapaaehtoiset@vegaaniliitto.fi

Jäseniä webmastereiden tiimiin

- Osaatko hoitaa palvelin-, sähköposti- ja domainasioita, ehkä myös nettisivujen alustojen optimointeja ja suunnitteluja?
- Haluaisitko antaa aikaasi ja osaamistasi Vegaaniliitolle?
Olisit meille tosi tärkeä perustoimintojen ylläpitäjänä!

Nykyinen webmasterimme toivoo vapautusta tehtävästä, jota on hoitanut ansiokkaasti monta vuotta. Tällä hetkellä palvelumme tulevat Nebulalta, mutta saat mielellään ehdottaa muitakin ratkaisuja.

Toivomme, että saisimme kokoon noin neljän hengen web-tiimin, jotta osaamista olisi mahdollisimman laajasti, ja kenenkään yhden henkilön ei tarvitsisi tuntea olevansa jatkuvasti päivystysvelvollinen.

Tällä hetkellä tehtävä ei ole kuormittava, tekemistä on tunti tai pari kuukaudessa, mutta uusia nettisivuja on suunniteltu ja pitkälle, tai jos palvelinratkaisua halutaan vaihtaa, tekemistä on tietysti enemmänkin.

Jos tämä on sinua varten, ota yhteys vapaaehtoiset@vegaaniliitto.fi