Tule mukaan Vegaaniliiton toimintaan!

Tulevia tapahtumia ja ajankohtaisia asioita Vegaaniliitossa.

Speciesism: The Movie - ilmainen elokuvailta, Seinäjoki

Perjantai, 24. helmikuu 2017 -
Seinäjoen Nuorisokeskus, 2. krs (Puskantie 3, 60100 Seinäjoki)

Vegaaniliitto Etelä-Pohjanmaa ja Oikeutta eläimille Seinäjoki järjestävät kaikille avoimen ja ilmaisen elokuvaillan Seinäjoen Nuorisokeskuksen 2. kerroksen teatterisalissa perjantaina 24.2. klo 18. Elokuva on englanninkielinen, tekstitetty suomeksi. Kesto 90 min. Tarjolla on myös pientä naposteltavaa. Tervetuloa!

Vegeperheiden nyyttäritreffit, Tampere

Lauantai, 25. helmikuu 2017 -
Tampereen toimisto (Kuninkaankatu 39, 33200 Tampere)

Mietityttääkö kasvisruokavalion koostaminen lapsiperheen arjessa?
Pidetään lapsiperheiden rennot nyyttäritreffit Vegaaniliiton toimistolla!
Treffeillä mietitään helppoja ruokaratkaisuja ja keskustellaan vegaanisesta ravitsemuksesta: mukana on laillistettu ravitsemusterapeutti Lotta Pelkonen, jolle voi osoittaa kysymyksiä lasten ruokavalion koostamisesta.

Kiehumispiste - ilmainen dokumentti-ilta, Helsinki

Lauantai, 25. helmikuu 2017 -
Helsingin toimisto (Suvilahdenkatu 4, 00500 Helsinki)

Tervetuloa Vegaaniliitto PKS:n dokumentti-iltaan katsomaan uutta suomalaista Kiehumispiste-elokuvaa. "Kiehumispiste on dokumenttielokuva, joka esittelee vihaisen ja jakautuneen Suomen eri osapuolet Odinin sotureista turvapaikanhakijoihin - kunnioittaen ja stereotypioita karttaen", elokuvan sivuilla kerrotaan. Dokumentti kestää noin 1,5 tuntia.

Elokuvan katsomisen jälkeen on mahdollista jäädä toimistolle keskustelemaan elokuvan herättämistä tunteista ja ajatuksista. Tarjonta hoidetaan nyyttärityylillä, joten tuothan jotain vegaanista yhteiseen pöytään jaettavaksi. Tahdomme muistuttaa, että Vegaaniliitto vastustaa kaikenlaista syrjintää, kuten rasismia, seksismiä, ksenofobiaa ja homo- ja transfobiaa. Emme siis tule suvaitsemaan syrjivää tai väkivaltaista puhetta tilaisuuksissamme.

Toimistomme sisäänpääsy on esteetön, mutta wc-tilat valitettavasti eivät ole.

Sisältövaroitus: elokuva sisältää rasistista kieltä, natsisymboliikkaa ja hieman alastomuutta.

Tapahtuma Facebookissa: www.facebook.com/events/263565200733950/

Paikallisryhmän tapaaminen, Helsinki

Keskiviikko, 1. maaliskuu 2017 -
Helsingin toimisto (Suvilahdenkatu 4, 00500 Helsinki)

Lämpimästi tervetuloa pääkaupunkiseudun paikallisryhmän tapaamisiin! Tapaamisissa käymme läpi paikallisryhmän mennyttä ja tulevaa toimintaa sekä vaihdamme kuulumisia kahvi- ja teekupposten ääressä. Sinun ei tarvitse olla vegaani osallistuaksesi yhdistyksemme tapaamisiin ja toimintaan. Positiivinen asenne vegaanista elämäntapaa kohtaan riittää. :)

P.s. Tilamme eivät ole esteettömät wc:n osalta.

Paikallisryhmän tapaaminen, Tampere

Maanantai, 6. maaliskuu 2017 -
Tampereen toimisto (Kuninkaankatu 39, 33200 Tampere)

Kiinnostaako paikallisryhmän toiminta tai oletko jo aktiivi? Vegaaniliiton avoimessa paikallistapaamisessa pääset tutustumaan Vegaaniliiton yleiseen toimintaan ja suunnittelemaan kevään toimintoja, sekä tapaamaan muita vegaaneita ja vegaaniliiton aktiiveja.Tapaaminen pidetään järjestötoimistolla Kuninkaankadulla.

VL:n puuhastelu on maksutonta ja avoinna kaikille veganismista kiinnostuneille.

VAH, Helsinki

Maanantai, 6. maaliskuu 2017 -
Vegaaniliitto office (Suvilahdenkatu 4, 00500 Helsinki)

Vegan Action Helsinki (VAH) meets twice every month, on the first and third Monday from 17.30 to 19.00, and holds regular film and book discussion evenings, in which the conversation centres on a film, book or article decided at the previous meeting and advertised on the VAH Facebook site. The meetings take place at the Vegaaniliitto office in Suvilahdenkatu 4, 00500 Helsinki, which is not far from Sörnäinen Metro station (the office is shared with Animalia).

More information about meetings: www.facebook.com/groups/1547693512204721/

Tule mukaan yhdistyksen toimintaan!

Vegaaniliitto etsii jatkuvasti aktiivisia vegaanisen elämäntavan puolestapuhujia joukkoihinsa. Ruohonjuuritason vapaaehtoistoiminnassa hyödyksi on kaikenlainen osaaminen ja halu toimia hyvän asian puolesta!

Paikallisryhmien toimintaan pääset mukaan osallistumalla paikallisryhmien tapaamisiin. Mikäli Ajankohtaista-sivulla ei näy toimintaa paikkakunnallasi, tarkista Yhteystiedot-sivulta, onko paikkakunnallasi Vegaaniliiton yhdyshenkilöä ja tiedustele häneltä seuraavan tapaamisen ajankohtaa. Yhdyshenkilöt toimivat linkkinä muiden paikkakunnan aktiivien välillä.

Mikäli käy ilmi, että paikkakunnallasi ei ole vielä Vegaaniliiton yhdyshenkilöä, voit ryhtyä sellaiseksi itse! Ole se muutos, jonka haluat maailmassa nähdä, ja aktivoidu! Ota yhteyttä meihin, niin mietitään yhdessä toimintamahdollisuuksia paikkakunnallasi: vapaaehtoiset@vegaaniliitto.fi

Avoimet tehtävät

Kiinnostaako Sinua muunlainen vapaaehtoistyö? Kyllä, kertokaa lisää!

Toimistot

Meillä on toimisto sekä Helsingissä että Tampereella. Helsingin toimiston osoite on Suvilahdenkatu 4, 00500 Helsinki. Toimisto sijaitsee lähellä Sörnäisten metroasemaa. Samoissa tiloissa on Animalian toimisto.

Tampereen toimiston löydät osoitteesta Kuninkaankatu 39, 33200 Tampere (lähellä Laukontoria). Myös Tampereen toimistolta löytyy Vegaaniliiton lisäksi muita yhdistyksiä.

Katso tarkemmat tiedot Yhteystiedot-sivulta.

Aktivoidu, vaikuta ja tule rohkeasti mukaan! Vegaaniliitto tarvitsee juuri sinua!