Jouluruokakurssi Tampereella 28.11.2019

Vegaaniliiton Tampereen paikallisryhmä järjestää jouluisan kokkauskurssin.

Kurssilla kokkaillaan seitankinkkuja joulupöydän kruunuksi. Jokainen osallistuja tekee oma seitankinkun, jonka saa viedä kotiin. Kurssilla myös maistellaan etukäteen tehtyjä seitankinkkuja ja samalla valmistetaan myös muita jouluherkkuja kuten jouluisa salaatti, vegaanisella mätitahnalla maustettuja alkupalaleipiä ja jälkkäriksi puolukka-kinuskipiirakka (puolofee).

Vegaanin ravitsemus -luento Vaasassa 17.10.2019

Torstaina 17.10. Vaasan pääkirjaston draamasalissa, osoitteessa Keskustori 4, järjestetään luento vegaanin ravitsemuksesta. Luennoitsijana Vegaaniliiton ravitsemusasiantuntija Johanna Kaipiainen ja paikalla Vegaaniliiton Vaasan paikallisryhmän aktiiveja jotka tilaisuuden järjestävätkin.

Luento kestää noin tunnin kello 17.30 alkaen ja sen jälkeen on aikaa vielä kysymyksille ja kirjaostoksille - Kaipiaisen uutukaisteos "Vegaanin ravitsemus" on täynnä painavaa asiaa illan aiheesta! Kirja maksaa 21 euroa ja sen voi ostaa ainoastaan käteisellä.

Vegaaniruokavalio ja erityisruokavaliot Tampereella 9.10.

Animalian Tampereen paikallisosasto järjestää luentotilaisuuden jossa puhujana toimii Vegaaniliiton ravitsemusasiantuntija Johanna Kaipiainen. Tilaisuus on kello 19-20 Kulttuuritalo Laikussa osoitteessa Keskustori 4. Luennon aiheena vegaaniruokavalio ja erityisruokavaliot, miten esimerkiksi allergian tai ärtyvän suolen kanssa pärjää vegaaniruokavaliolla.

Ravitsemusluento Jyväskylässä 2.10.2019

Vegaaniliiton ravitsemusasiantuntija Johanna Kaipiainen luennoin urheilevan vegaanin ravitsemuksesta lokakuun alussa, 2.10. kello 16.30. Tilaisuuden järjestää Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunta ja tapahtuma on osa ylioppilaskunnan ympäristöviikkoa.

Luento kestää noin tunnin ja lopussa aikaa kysymyksille. Tilaisuus on maksuton.

Osoite: Keskussairaalantie 4, liikunnan rakennus.

Vegaaniravitsemuksen ABC Kuopiossa la 5.10.

Miten koostaa täyspainoinen vegaaniruokavalio? Pitkän linjan vegaaniravitsemuksen asiantuntija Johanna Kaipiainen kertoo vegaanin tärkeimmät ravintoaineet ja ajankohtaista tutkimustietoa aiheesta.

Luento ja kysymyshetki pidetään klo 14-16 Kulttuuriareena 44.ssä (Kauppakatu 44, 70110 Kuopio).
Paikalla myös pientä purtavaa ja paikallisia Vegaaniliiton aktiiveja esitteineen.

Luennoitsija Johanna Kaipiaisen omat sivut: vegaaniravitsemus.fi

Vegaaniliiton Kuopion paikallisryhmän toimintaa voi seurata somessa:

Päivitimme odottavien, imettävien ja lasten ravitsemustekstit

Vegaaniliitto on päivittänyt raskaus-, imetys-, ja lapsuusaikaa koskevat ravitsemustekstit. Päivityksessä on huomioitu laajasti vegaanien ravitsemuksesta tehdyt tutkimukset, niin suomalaiset kuin kansainvälisetkin suositukset sekä kansainvälisesti tunnettujen vegaaniravitsemusasiantuntijoiden asiantuntemus. Keskeisimpiä muutoksia ovat DHA-lisän käyttösuositus odottaville ja imettäville äideille sekä B12- ja jodilisän anto vegaanilapsille jo ennen vuoden ikää, lisäruokiin siirryttäessä.

Lautasella messuilla puhetta myös veganismista

Huhtikuun alussa järjestettävät Lautasella messut kerää yhteen gluteenittomien, kasvis- ja vegaaniruokien sekä raakaravintotuotteiden valmistajia ja edustajia. Tapahtumassa pääsee tutustumaan tuotteisiin ja maistelemaan niitä, sekä kuuntelemaan tietoiskuja ja näkemään näytöskeittiön esityksiä.

Lautasella messut järjestetään Helsingin Messukeskuksessa Pasilassa 5.-6.4.2019, osoitteena Messuaukio 1, 00520 Helsinki.

Vegaaniliitto on mukana tapahtumassa antamassa tietoiskuja. Paikalla laillistettu ravitsemusterapeutti Johanna Kaipiainen puhumassa täyspainoisesta vegaaniruokavaliosta, ja Vegaaniliiton vapaaehtoisia kertomassa miten ja miksi he itse ovat ryhtyneet vegaaneiksi.

Vegaaniliiton jäsenet saavat tapahtuman lipuista alennusta, jäsenkortti mukaan siis!

Yhden päivän aikuistenlippu jäsenhintaan:
Ovelta 12 € (norm. 19 €)

Vegaaniravitsemus-luento Joensuussa 24.1.2019

Joensuussa järjestetään torstaina 24.1. ravitsemusluento, jossa puhuu elintarviketieteiden maisteri ja laillistettu ravitsemusterapeutti Johanna Kaipiainen. Tapahtuma järjestetään yleisötila Aavassa osoitteessa Rantakatu 23 A. Luento alkaa kello 18 ja kestää noin puolitoista tuntia, jonka jälkeen on aikaa vielä kysymyksille.

Järjestäjinä Vegaaniliitto Joensuu, Animalia, ja Oikeutta eläimille Joensuu.

Vapaa pääsy!

Facebook-tapahtumalinkki: